
Utställd på anrika Marmorhallarna i Stockholm runt 1975/76

Motorn är en 3vxl Husqvarna Flinta motor utrustad med batteritändning och egendesignad transistortändning,saknade all form av svänghjul vilket gav motorn digitalt gassvar från tomgång (800rpm) och upptill 14000rpm...


Cylindern gassvetsades upp med gjutjärnspinne så att det gick att få till en bra insugsport med stolpe mitt i, Cylindern försågs med en Mikuni VM 26

Tank och ankstjärt gjöts upp i glasfiber, hojen är till viss del en kopia av en tidig Kreidler 50cc racer. Ekipaget klockades till en maxhastighet av 84 km/h på 2ans vxl, ansatssträckan var tyvärr allt för kort för att få en bra hastighet på 3ans vxl. Hojen skulle få en racingkåpa, men den blev tyvärr aldrig klar.

senaste versionen av elakingen, nu med vattenkylning av termosifontyp (självcirkulation) och försedd med en 25mms Tillotson förgasare eftersom den var enklare att ställa in....



cylinder fick en för den tiden brutal avgasport.