Det blev Aluminiumoxid kornstorlek 36 från Anticorrosion, vilken skillnad att blästra med, inget damm bara effektiv uppruggning av ytan. Att folk envisas med att använda eländig sand kan bara bero på ekonomi eller okunskap om hur ett riktigt blästermedel fungerar. Denna gång använde jag en handspruta från Jula eftersom tryckblästern jag köpte är av självförstörande typ...

td bank by meSka det se ut så här efter blästring med 1,5 påfyllning av tryckbehållaren, vilket skit. Notera munstycket som nästan är genomslitet och nu snackar vi sand som inte är speciellt aggressivt jämfört med riktigt blästermedel.

Så här ser ett riktigt blästermunstycke ut till en tryckbläster, plastadapter som skruvas fast i slangen och med bytbara munstycken gjorda av Bornitrid, visserligen lite dyrare, typ dubbelt så dyrt i inköp som den usla tryckblästern från Jula
Som vanligt får man vad man betalar för men Jula blästern är ju helt felkonstruerad, man har inte en kulventil som avstängning vid munstycket. Provar man inte ut prylarna innan man säljer dom...?

Så här ser den riktiga tryckblästern som jag har stående, orkade dock inte gräva fram den för dessa jobb