Typ replica eller??

Re: Typ replica eller??

Inläggav kawabjorn » 28 april 2016, 22:34

Hojen är j-ligt läcker.
Funkade de billiga kolvarna? Köpte du från Cruising Image?

Björn
Nuvarande: H2-72 som rullar och en Z1-73 i delar
Sålda: Z1B och Z1A
Användarvisningsbild
kawabjorn

Inläggav Käärme » 29 april 2016, 07:15

Hälsan gör att jag inte riktigt orkar med riktigt race så jag får hålla mig till parad men det är ok för mig då får jag vara med på banan och provköra lite.
Crusin Imige kolvarna fungerar nog om man gör som man ska. Nu havererade en cylinder men då skall man beakta att jag tagit hem cyllarna från ebay och bara honat lite och sedan ihop med grejorna. Kompis trodde direkt att det var för lite spel i denna cylle som nöp. Så nu beställt 1,5 över från japan och sedan skall lämnas in för borrning. Dvs inget qvickfix igen :biggrin: Det höll ju ett tag men när jag började belasta lite och missade lite med växlarna och varvade runt 12000 i slutet på flygrakan pga att jag bara höll kvar i stället för att växla upp :mrgreen: Lite dummt men vafaen skulle jag göra.
Men helt ok första test hoppas det blir fler gånger.

Bild

Fick i alla fall ett litet klistermärke.

Juha
H1-E 1974 .|:
H1 1970 .|:
H1RR .|:
Käärme

Inläggav Käärme » 18 maj 2016, 16:16

Nu är den igång igen med nyborrade cyllar 1,5 över.
Mycket knepigt med andra kolvringen oljeringen med fjädern eller vad det kallas innanför.
Efter en timmes trassel vart det race uppsättning med bara en ring :surprised: :surprised:

Bild

Var runt grannskapet och testade ca 10 km och kommer i morgon att byta 14 till 16 i fram. Kändes lite lågt växlat.

Juha
H1-E 1974 .|:
H1 1970 .|:
H1RR .|:
Käärme

Inläggav Käärme » 5 september 2016, 17:45

Vart lite justeringar i lacken efter min premiärhelg på racerbanan.

Bild

Stod på öronen på sista varvet i regn, typiskt mig. Annars inga problem förutom att kåpskärmen nu gick i spillror.
Var få tag på ny?? Alla tips uppskattas ifall ni eventuellt känner till någon som kan fixa till en.
Fick vara med på en åkbild i alla fall med kompisen på sin TZ750.

Bild

Norska trippelklubben tog några bilder som dom skulle ha med i deras blaska, kul.

Juha
H1-E 1974 .|:
H1 1970 .|:
H1RR .|:
Käärme

Inläggav Perolofsson » 5 september 2016, 20:30

Äsch... Så där skall en racer se ut!
Den är ju byggd för att användas.... :shock:
Tur bara att du klarade dig själv utan skador. Tack för det!
Nu är det bara att lappa ihop bitarna och köra igen!
Keep it up!
/Per
Perolofsson

Inläggav axelg89 » 6 september 2016, 07:53

Riktigt snyggt att du använder hojen som den är tänkt!

Ser fram emot fler bilder :smile:
axelg89

Inläggav Käärme » 12 november 2016, 13:44

Lite uppdateringar i vinter. Först fick jag kritik av de vise om mitt framhjul. För stort och ej racing.
Det var till att fixa ett nytt nav, fälg och ekrar i aderton tums dimensione!!!

Bild

Ser ju bra ut i alla fall undrar bara ifall jag kommer att klara torparn bättre med detta.
Sedan var jag ju tvungen att byta förgasare. "du kan ju inte köra med orginalförgasare det måste vara trimmat"...
Ja ja ja bara att lägga sig för kamrattrycket för att inte bli mer mobbad :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bild

Som tur är så hade jag köpt adaptrar av Ralf Gille för några år sedan så processen vart ganska smärtfri.
Men mycket räcigare med VM32:or som vi kom överens om att kanske bäst på denna apparat jag och Christer på Bra i gasen.
Men ett litet aber förståss. Skulle provstarta, inga problem gick igång fint och tuffa på tomgång. Skulle kliva av och för att få lite koll och gasa lite men lyckades peta i ettan eftersom jag fixat till räcerväxling med friläge högst upp och alla växlar nedåt. PANG sa det när låset som jag dragit fast i bakdrevet slog runt i stötdämparen. Faen var kommer oljan ifrån??

Bild

Skit också... Så är det någon som är intresserad av ikon dämpare så har jag 1 1/2 till salu...

Sköt om Er
Juha
H1-E 1974 .|:
H1 1970 .|:
H1RR .|:
Käärme

Inläggav Käärme » 10 mars 2017, 16:30

Detta é vare vart

Bild

Ser raceiga ut i alla fall :geek: :shock: :mrgreen:
Med min ringa vikt just nu så kan jag få dom att svikta lite i alla fall ( till z250 tror lite mjukare fjädrar TROR jag man vet alldrig)

Juha
Testpilot :surprised: :surprised: :laugh:
H1-E 1974 .|:
H1 1970 .|:
H1RR .|:
Käärme

Inläggav axelg89 » 15 mars 2017, 19:54

Mycket snyggt! följer med spänning inför kommande körningar på bana :ugeek:
axelg89

Inläggav Käärme » 11 augusti 2017, 07:36

David Higgs senaste uppgradering, som tur var var det ingen som protesterade men vafan jag är ju nästan långsammast i parad klassen. Men lyckades i sista körningen åka om några på Norton Manx.

Bild

Kunde hänga på Stefan och Lennart på rakan efter att dom varvat mig så hojen går som en raket med 32:orna.
Med det nya 18 tums framhjulet och racing gummi i däcken så börjar det funka i svängarna också.

Höres
Juha
H1-E 1974 .|:
H1 1970 .|:
H1RR .|:
Käärme

Föregående

Återvänd till Berätta om din hojrenovering