Forumregler

Här får du mycket gärna komma med synpunkter på forumet.

Re: Forumregler

Inläggav trippelmicke » 10 november 2010, 21:31

Jag hoppar av nu, tack o hej. :laugh:
H2C -75 ALP 018
H2B -74 Grön.
H2A -73 HGG 212, Objekt
H1B -72 750cc
GPZ 1100 -82, GRN 117
Z 1000A -77 JSH 718
Z 1000 ST -79 DFA 426
+ ett gäng icke kawor
Användarvisningsbild
trippelmicke

Inläggav KawaskiRevyn Redaktören » 11 november 2010, 00:13

Kim skrev:Som jag skrev i en annan tråd, vi har redan förlorat ett flertal potentiella medlemmar till CKS

trippelmicke skrev:Jag hoppar av nu, tack o hej.

Ulf Gustavsson skrev:Jag tycker synd om dessa medlemmar som enligt min mening blir sanslöst lurade.

Grattis, grattis, spiken i kistan, snyggt jobbat i sandlådan, vuxendagiset eller vad man nu skall kalla detta forum,
skjut en idiell klubb i sank med allt jävla skitsnack på forum och diverse mail , köp gravöl till nästa träff,

Micke lär inte bli ensam.

Redax
KawaskiRevyn Redaktören

Inläggav niklas övergaard » 11 november 2010, 12:12

Ett litet tips,
Prova Facebook och MSN chatt
Nicke Grönskegg------------------
Z1-R -78 Varmlandsmoppe
ZRX 1100 R -99
Användarvisningsbild
niklas övergaard

Inläggav jola005 » 11 november 2010, 16:33

Men jag då? som inte ser så bra, jag ser inte tråden alls.

Jorma L.
Kawasaki A7 1967
Kawasaki A1 SS 1969
Sålda
Kawasaki H2 1972 Blå
Kawasaki H1 1969 Vit
Kawasaki H1 1971 Blå
Triumph Daytona triple 675 Blå
Användarvisningsbild
jola005

Inläggav Ulf Gustavsson » 11 november 2010, 18:38

Jag håller mig allt till tråden.

Allt detta som skrivs handlar om regel 3!

Är det någon som blir träffad så får väl han rannsaka sig själv och följa regel 3!

Ulf Gustavsson
H1-70
H1A-71(obj)
H2-72
H2A-73 Gold
H2A-73 Purple
S2 (obj)
Z900-76
Z900-76 (gul)
911 SC Targa-82
HVA 256A-68
Cheva Pickup Combat
Rullebulle-07
Användarvisningsbild
Ulf Gustavsson

Inläggav crippa » 11 november 2010, 21:16

DAGIS ! BYE BYE
Skit så länge hängslena håller :-)
** KAWASAKI H2 750cc 1973 **
Användarvisningsbild
crippa

Inläggav Sverre » 11 november 2010, 21:29

Sverre

Inläggav 72-h2 » 11 november 2010, 23:10

.
Senast redigerad av 72-h2 12 november 2010, 08:43, redigerad totalt 1 gång.
72-h2

Inläggav patrik » 12 november 2010, 08:10

Tack Ulf för att du har förstört nöjet att vara med på forumet :evil: Hej då
patrik

Inläggav jola005 » 12 november 2010, 10:56

Jag tycker att det beklagans värt, när ett fungerande forum ska vridas till det yttersta, så vikti petrarna får sitt klimax av reglerna.
För som denna forum, har fungerat i mitt tycke bra, det har varit en del över tramp, men det har även varit hjärta med i svaren.
Varför ska ett fungerande forum pinas?
Alla är vi olika, vi bygger olika, vissa nöjer sig på en åkbar Kawa, sedan ska vissa renovera till och med visarna i mätarna.
Vi måste vara ödjuka och acseptera olikheterna, det är just det som gör forumet roligt, för det finns pedanter och slarvare, men alla dessa har samma intresse. Och platsar här i furumet.
Så tänk igenom vilken skada det skule skapa om man börjar häx jaga chattarna.
Det var vad jag tycker om detta forum, som i mitt tycke är ett levande forum, varje dag finns det inlägg. Det ni, det är en rolig forum det.

Så ner med piskan och tänk lite.

Jorma L.
Senast redigerad av jola005 12 november 2010, 16:00, redigerad totalt 1 gång.
Kawasaki A7 1967
Kawasaki A1 SS 1969
Sålda
Kawasaki H2 1972 Blå
Kawasaki H1 1969 Vit
Kawasaki H1 1971 Blå
Användarvisningsbild
jola005

Inläggav kawabjorn » 12 november 2010, 15:51

Hej

Min åsikt ang regel 3:
Att man skall hålla sig till ämnet är självklart men även medlemmar som bara har en åsikt eller tror måste få uttala sig. Ställer du en fråga på ett forum kommer ofta ett antal svar av varierande kvalitet. Du måste själv kunna värdera svaren och välja ut de som du anser värdefulla. Helknasiga svar brukar ganska snabbt bli korrigerade av de som har bättre koll. Om endast experterna skall få uttala sig så blir det inte mycket till forum.

Ett exempel på där tro och tyckande förde saken framåt:
Vid rivningen av Z1 73:an upptäckte jag att ventilshimsen var ungefär 1 mm tjockare än vad de borde vara. Jag kunde för mitt liv inte förstå varför och ställde en fråga på numera nedlagda Z1 forumet på MSN.
Fick kanske 10 svar varav inget var korrekt, enbart spekulationer och tro. MEN, resonemanget och den vokabulär som användes gjorde att jag själv kunde tänka vidare och med hjälp av google gick det att hitta liknande fall i andra forum och jag kunde hitta svaret. Vad var det då, jo, omslipade kammar med en mindre bascirkel.

Man kan också fråga sig varför vi har ett forum.
Dels för att utbyta teknisk information, t.ex åtdragningsmoment för toppbultarna, här finns ju bara ett korrekt svar.
Men också för att utbyta erfarenheter och för att förmedla känslan runt våra underbara klassiska Kawor.
Vi är ett antal personer med ett gemensamt intresse, att prata med likasinnade för mitt eget intresse framåt.
En annan viktig funktion är också att locka nya medlemmar, för min egen del var det forumet som gjorde att jag hittade CKS, vår webbadress står också i varje nummer av Classic Bike vilket gör att det är lätt att hitta hit. Hemsida och forum är vårt ansikte utåt.

Jag kommer iallafall att fortsätta att söka och dela med mig av information på forumet!

MVH / Björn
Nuvarande: H2-72 som rullar och en Z1-73 i delar
Sålda: Z1B och Z1A
Användarvisningsbild
kawabjorn

Inläggav J.Lundin » 13 november 2010, 13:09

Dom här frågeställningarna är på intet sätt unika för detta forum, dom avhandlas på alla forum som jag själv brukar vara inne på. Det vanligaste problemet är att folk inte kollar in vad som tidigare skrivit på just den fråga dom har och det kan jag själv många gånger tycka är ren slöhet från frågeställarens sida. Sedan är det givetvis problematiskt då en tråd svävar ut och tappar fokus från grundfrågan, vilket många gånger gör det svårt att hitta de svar man är ute efter, så är det även på alla andra forum.

Sedan kan jag ju själv tycka att det är rätt roligt då folk i gemen skjut från höften och ger helt vansinniga svar, oftast går då någon med kunskap in och styr upp det hela, med följd att dom får skämmas rätt rejält. .... :biggrin:
Värre är det dock med dom jag brukar kalla "dyngspridare" dom saknar all form av självinsikt och kunskap om det dom skriver om. Vi har sett exempel på detta tidigare på forumet, lyckligtvis så försvinner dom efter ett tag då dom får alla emot sig. Dessa dyngspridare dyker av och till upp på alla typer av forum och det är något man får leva med.

Den som tror att man finner den absoluta sanningen i de svar som skrivs på forum är i mitt tycke en aning ute och svävar, det är sällan så. Det åligger var och en av läsarna att värdera det som publicerats, enklast är det om man är något så när påläst innan man kastar ur sig en fråga på ett forum, det är oftast där det brister. Själv svarar jag numer aldrig på frågor om varför en motor inte går som den borde och det beror på att frågeställaren aldrig är sanningsenligt vad gäller åtgärder och de kontroller man borde ha gjort innan man ställt frågan på forumet ifråga. Jag har bränt mig åtskilliga gånger när det gäller detta och detta är många gånger orsaken till att svaren blir som dom blir på forumen, till mångas förargelse... :biggrin:

När det gäller forums regler så bör man hålla dom så få som möjligt, förslaget från Webmaster är helt OK för min del. Det man kan tycka är en aning problematiskt är det här med annonserna. Man tappar en hel del om man inte tillåter affärsmässiga försäljningar på forumet och jag störs inte personligen av det om säljaren från start har angett att det är en rent företagsmässig försäljning det handlar om. Man bör ha klart för sig att vår kära (?) skattemyndighet numer börjat kolla denna typ av försäljning på nätet, det kan med andra ord bli en sur efterbörd om man är allt för vidlyftig i sitt strävande att tjäna pengar på detta sätt... :biggrin:
J.Lundin

Inläggav jola005 » 13 november 2010, 13:37

Jag var av för att jämföra forum, in på Hondas och Suzukis forums sidor. Det är stor skilnad på skriverier. Här finns det alltid fråger mm. Men hur kul kan det vara Suzuki eller Honda ägare, då deras forum lever som en förstenad dinosaurie version.
Ryser av dessa dyliga sidor. Men jag hade lite av den kännslan i den gamla Kawasaki sidan. Så när den här versionen kom så vart det bättre, mera liv i sidan. Nä bort med förstenade sidor, och tjänar man in rauter avgifterna med reklam, så är det bara släppa in dom.
Det finns ju skrivare,allt går göra ett avtal på, så man inte sitter med en reklam sajt som folk inte gillar. Har man avtal, så är det bar fimba då man kommer till den överenskomna uppdateringen av reklamen på Kawasaki sidan.
Reklam kan man styra med, så att det är motor releterad reklam som tages emot, som matchar sidans huvud tanke.

Jorma L.
Kawasaki A7 1967
Kawasaki A1 SS 1969
Sålda
Kawasaki H2 1972 Blå
Kawasaki H1 1969 Vit
Kawasaki H1 1971 Blå
Användarvisningsbild
jola005

Inläggav myllert » 1 augusti 2017, 18:36

Hej! På vilket sätt bryter man mot reglerna om man hänger ut ett företag (mc skrot) som har blåst mig på 75.000 kr ? Om någon tvivlar på sanningshalten i ett inlägg så är det väl bara till att fråga om dokumentation.

Myllert som äger en H2 på pappret.
myllert

Inläggav kawabjorn » 31 augusti 2017, 08:40

Hej

Jag har haft uppdraget att administrera forumet i några år.
Uppdraget har på intet sätt varit betungande, insatsen har varit enstaka timmar per år.

Idag försökte jag gå in som Admin men utan framgång. Behörigheten är borttagen :shock:
Hur gick det till och vem är admin nu????

Bjorn

Uppdatering.
Vid förnyat försök funkade det. Mycket märkligt eftersom jag fick ett tydligt meddelande att min adminidentitet saknade adminbehörighet.
Mycket skumt....
Nuvarande: H2-72 som rullar och en Z1-73 i delar
Sålda: Z1B och Z1A
Användarvisningsbild
kawabjorn

Föregående

Återvänd till Om forumet