z 200

z 200

Inläggav perra » 22 mars 2017, 23:27

Hej
Jag håller på med en z 200 men jag får inte tomgången att fungera när den är kall och startar den går den bra men så fort man gasar så rusar tomgången upp men när man har kört en stund och den blivit varm så så finns ingen tomgång alls har ställt in luftskruven som man ska och trotteln går lätt och bra.
perra

Re: z 200

Inläggav Perolofsson » 23 mars 2017, 08:36

Har du gjort ren förgasaren ordentligt?

Det är viktigt att alla kanaler och munstycken är helt rena från gammal gucka och avlagringar.
Tomgångsmunstycket (pilot jet) är väldigt litet och har dessutom ofta små hål på sidan som man kan peta rent i.
Huvudmunstycket sitter i ett emulsionsrör som du kan knacka ur och göra rent. Blås med tryckluft överallt och kolla så det är fritt fram...

Rusande vid gaspådrag kan bero på sprickor i insugsgummit... Prova att ha hojen på tomgång och spruta startgas runt insuget mellan förgasare och topplock.... Det ger sig direkt om den tar tjuvluft! :biggrin:

Kolla sedan så choken fungerar som den skall och även att gaswiren sitter rätt monterad. Jag har sett märkliga fenomen pga piratwirar som inte håller måttet.

Lycka till!
Perolofsson

Inläggav perra » 23 mars 2017, 10:40

jag tackar så mycket för svaret ska testa detta
perra

Inläggav perra » 23 mars 2017, 10:41

Jag tackar så mycket för svaret ska testa detta
perra

Återvänd till Övriga modeller